Am inchiriat o bicicleta de la CityLink
Bucurestiul nu mai are de vreo 2 ani un serviciu de dockless bike-sharing. (acele biciclete care nu trebuie lasate intr-un rastel special) De curand, Citylink, cei care inchiriau masini electrice, au introdus in aplicatia lor si optiunea de a inchiria o bicicleta. ๐
Aplicatiile Citylink sunt dedicate pentru Android/iOS, iar dupa ce le instalati, crearea contului se face destul de usor. Ca la orice serviciu de sharing, va trebui sa adaugati un card (se va opri 1 leu la activare pe care il primiti inapoi) si o serie de poze cu buletinul, un selfie si permisul de conducere (doar pentru masinile electrice). Nu va grabiti inca sa inchiriati o bicicleta, activarea contului va dura aproximativ o ora si dupa veti primi o notificare.
Odata gasita bicicleta pe harta, se poate merge direct la ea, sau rezerva pentru 20 de minute. Nu va speriati, in momentul rezervarii, se vor retine 3 Ron care este oricum pretul de pornire. Daca va razganditi, se poate anula rezervarea si banii vor fi restituiti. Si pentru ca tot am ajuns la pret, acesta este de 3 Ron la pornire, iar fiecare minut va fi taxat cu 0.20 Ron. Pretul pentru o zi(24 de ore) este de 24 de Ron, iar “rezervarea” de o zi se activeaza in momentul in care ajungeti la 4 ore de inchiriere. Tarifele sunt destul de corecte, o calatorie normala A -> B, de 30 de minute, va costa in jur de 5 ron.ย Daca nu gasiti bicicleta usor, folositi functia “buzz”, veti auzi un sunet daca sunteti la 20-30 de metrii de ea.
Partea de descuiat/incuiat se face la fel de usor, se scaneaza codul QR de sub sa, iar siguranta se va desface automat. La finalul calatoriei, se trage manual siguranta in jos si puteti inchide cursa apoi din aplicatie.
Bicicleta este construita in Romania, in fabrica DHS de la Deva. Are un cadru simplu, cu roti pe 28″ si anvelope cu camera si un balon ok pentru exploatare urbana. Avand camera, le puteti umfla chiar voi, au valva auto si toate pompele se vor potrivi.
Mai avem manere ergonomice, aparatoare de lant si aripi fata-spate care de protejeaza destul de bine de stropituri.
Lumina exista doar in fata pe baterie, in ciuda dinamului montat pe roata din spate. Dupa cateva verificari, acesta nu se poate inactiva, el cel mai probabil incarcand bateria sistemului de blocare si GPS. Dinamul nu opune o mare rezistenta, dar face bicicleta sa sune ca una electrica.
Franele sunt doua la numar, una pe spate clasica la pedala si cealalta pe fata actionata de maneta de pe ghidon. Acest ghidon este destul de confortabil, ca si pozitia in general. Saua este decenta dar nu are un sistem rapid de modificare a pozitiei, pentru asta ar trebui sa aveti la indemana o cheie de 13, daca nu ma insel.
In concluzie serviciul este binevenit si foarte util intr-un oras aglomerat, facand mult mai rapida si mai usoara orice calatorie urbana. Aplicatia este buna iar bicicleta este mai mult decat decenta pentru una de bike-sharing.