Am inchiriat o masina electrica – BMW i3
Serviciile de ride, car, sau scooter sharing au devenit tot mai folosite in lume iar Romania recupereaza usor si vedem lansate in orasele noastre diferite aplicatii. Printre cele mai noi in Bucuresti sunt serviciile de electric car sharing care functioneaza ca un Uber fara sofer. Deschizi aplicatia, iti gasesti masina pe harta, o descui si apoi o folosesti ca pe masina personala.
Eu am ales aplicatia Spark pentru ca ofera o “varietate” de masini. Spre deosebire de altele care au doar Toyota de exemplu, Spark ofera Renault ZOE, Nissan Leaf si BMW i3.
Aplicatia o gasim usor pe App si Play Store iar crearea contului este rapida putand alege dintre conturile tale sociale pentru login/register. De aici pana la volanul masinii mai trebuie adaugat un permis de conducere valid si un card bancar. Aplicatia iti poate scana cardul si permisul iar tu nu va trebui sa adaugi manual multe cifre. (la autorizarea cardului iti vor fi bocati 15 ron pe care ii vei primi inapoi sau ii poti cheltui cu masina aleasa). Eu am adaugat un card Revolut, te sfatuiesc sa nu folosesti in aplicatii de genul cardul tau principal.
De acum ai totul pregatit si trebuie doar sa iti gasesti masina dorita pe harta. O poti rezerva pentru tine timp de 15 minute initial, dar am observat ca se poate extinde timpul. Cand ajungi la masina este bine sa verifici rapid ca nu este lovita sau vandalizata, iar apoi o poti deschide usor din aplicatie. Cu unele masini poti pleca direct pentru ca au keyless-go, la altele va trebui sa pui tu cartela sau cheia in contact. Cheia o vei gasi de obicei in torpedou sau prin consola centrala. Tot in torpedou gasesti actele masini alaturi de RCA. Toate masinile au CASCO iar acesta este inclus in pret. Si ca tot am mentionat pretul, acesta este per minut de inchiriere, inclusiv daca stationezi. Tarifele variaza de la 0.7 ron/min la 1 ron/min la masinile mai mari. Una peste alta, pretul este asemanator cu o cursa de Uber, Bolt sau orice altceva (cred ca totusi trotinetele Lime sunt mai scumpe). Eu am platit in jur de 60 ron pentru o ora si 15 ron pentru o cursa obisnuita spre casa.
Am condus mai mult BMW-ul i3 pentru ca este mai spatios, are 175 de cai care sunt perfecti pentru oras iar vizibilitatea si pozitia la volan sunt gandite special pentru un traseu 100% urban. BMW-ul este cu 0.3 ron/min mai scump decat Renault ZOE dar sincer as spune ca se justifica diferenta. i3 este o masina mult mai buna in general si merita acea diferenta de tarif. Nu am incercat inca Nissan Leaf dar tind sa cred ca este intr-o masura egal cu i3-ul.
Sunt destule teste si prezentari cu BMW-ul i3 pe internet dar cateva lucruri merita mentionate aici pentru ca, in graba, e posibil sa uiti de ele. Masina are 3 moduri de condus iar in cel EcoPro+ nu vei avea caldura sau incalzire in scaune, pentru economisirea bateriei. Totodata, in acest mod franarea regenerativa se simte din plin si practic; odata luat piciorul de pe acceleratie, masina va frana usor, recuperand energia din franare. Iti recomand sa-ti iei 1-2 minute inainte de plecare si sa inveti comenzile de baza ale masinii; iti va fi mult mai usor in trafic cand va trebui sa faci o manevra rapida.
Dupa cum am mai spus, cheia o vei gasi in torpedou si o poti folosi pentru a incuia masina cat timp este parcata in timpul inchirierii. La final, cheia trebuie lasata in torpedoul masinii. Ai o zona destul de mare in care poti parca masina, dar asigura-te inainte pentru a evita eventuale penalitati.
Ai optiuni de inchiriere pe zi incepand de la 168 ron dar poti sa o faci si gratis. Spark ofera puncte bonus pentru cei care incarca masinile. Asadar, trebuie doar sa iei o masina, sa o duci la cea mai apropiata statie de incarcare publica, iar dupa 30 de minute ar trebui sa ai deja 80% baterie. Pentru o baterie plina primesti in jur de 200 de puncte iar pentru a avea un BMW i3 o zi, iti vor trebui vreo 4000 de puncte.
In concluzie, electric car sharing este o optiune buna atata timp cat orasul nu este blocat. Masinile sunt silentioase, rapide si usor de condus. Preturile sunt decente si rivalizeaza cu celalte optiuni de ride sharing. Asadar, data viitoare cand ai nevoie de o cursa, nu ai baut nimic si gasesti o masina aproape, nu ezita sa o rezervi si sa o conduci catre destinatie.
9 Comments
Brianenack
Keep up the remarkable job !! Lovin’ it!
Alexandru T
Thank you!
Louise Landor
I couldn’t refrain from commenting. Exceptionally well written!
Placereshop
Pentru o ora, 60 de lei nu e foarte foarte mult si pe langa asta te mai si plimbi cu I3 :))
Alexandru T
da, nu e rau deloc ๐
Adrian Nastase
Teleport are tarife mai bune pentru 24 de ore , fara limita de kilometri . Spark are un call center si un ‘manager’ de o incalificabila aroganta si incompetenta !
Alexandru T
De vazut cum ar fi un drum Bucuresti – Constanta cu Teleport atunci ๐ Mersi de idee!
Martalogu'
Spark? Ha, ha, ha. Succes. Spark e praf pe Romania la capitolul asistenta clienti. Ai impresia ca nimeni nu se mai ocupa de serviciul asta. Stai cate 30 de minute la telefon in speranta ca cineva iti va raspunde. Daca ai noroc, iti raspunde din prima. Pe de alta parte, daca nu respecti cu SFINTENIE indicatoarele rutiere din trafic, te vei trezi cu contul suspendat. Sa luam ca exemplu Podul Grant, unde limita e de 30km/h. Absolut toate masinile circula acolo cu 80-90. Daca ai traversat de cateva ori podul fara sa respecti limita de viteza, ai timeout vreo saptamana. Daca vrei sa iti faci cont pe firma, mult succes! Dupa o luna de asteptare inca te vei ruga de ei sa ti-l activeze. Bai, serios, te rogi de ei sa le dai bani. :)) La mailuri nu raspunde absolut nimeni, iar modul in care esti tratat e ceva de speriat.
Alexandru T
Foarte interesant feedback-ul tau, multumesc ๐
La testul meu de la inceputul anului trecut nu am avut problemele astea.