Ciclismul pe timp de criza
Virusul care a acaparat lumea a creat o criza a proximitatii care a afectat foarte mult viata urbana a carei existenta este bazata pe dorinta oamenilor de a se apropia, colabora si schimba diverse. Cautand si lucruri pozitive in aceasta perioada sumbra, din ce in ce mai multi oameni aleg sa pedaleze, ceea ce aduce speranta. In tot negativismul existent, problemele urbane pot dezvalui sisteme alternative de mobilitate care ne pot duce catre un viitor mai sustenabil.
In ultimele saptamani, folosirea bicicletei in oras a explodat pe masura ce locuitorii oraselor cauta sa inlocuiasca aglomeratia din transportul in comun, taxiuri si trotuarele inguste. In New York, folosirea serviciilor de bike sharing a crescut cu 67% si cu peste 50% in Chicago. Guvernele incep sa ne implice de asemenea si incurajeaza mersul cu bicicleta.
A alege bicicleta pentru naveta, cumparaturi sau orice altceva in oras este o alegere indicata si foarte buna. Pedalatul ajuta la transportul in spatii publice fara a fi pus in pericol de contactul cu alte persoane. Pe langa asta, aduce oportunitatea unui exercitiu fizic in vremuri de imobilitate relativa. Stresul si anxietatea sunt reduse instantaneu prin eliminarea sentimentului de incatusare.
Oricum, nu este prima data cand vedem solutia unei crize in folosirea bicicletei. Spre finalul lui 2019, in Paris a avut loc o greva a transportului public. Atunci, oamenii au inceput sa aleaga din ce in ce mai mult bicicleta in oras ajungand aproape sa egaleze numarul de masini din trafic. In Santiago, acelasi lucru s-a intamplat in timpul unor proteste ce s-au incheiat cu o greva in sistemul de transport. Se pare ca si dupa aceste probleme au incetat, orasele au inregistrat in continuare cresteri in numarul ciclistilor. Din acest lucru intelegem ca o criza urbana poate fi un catalizator pentru adoptarea bicicletei ca un mijloc de transport sustenabil, eficient si placut.
Ca o reactie la cresterea ciclismului in urma Covid-19, mai multe orase din lume au inceput sa adopte la scara larga infrastructura temporara pentru biciclete. In Bogota, pe langa cei 22 km de piste pentru bicicleta, au creat in plus 72 km de piste dedicate, pentru a ajuta la distantarea biciclistilor in trafic. Alte orase ca New York, Mexico City si Lima au inceput sa planifice si sa implementeze rapid aceste culoare temporare.
Aceste masuri temporare care pun bicicleta in prim plan, pot oferi o mostra a cum un oras poate deveni sustenabil si rezilient.
2 Comments
Foxi
Bicicletele sunt un mijloc de transport destul de folosite in tarile noridce care au o altfel de educatie fata de noi, si sunt folosite de multa vreme, ar fi interesant sa se ajunga asa si la noi, mai ales pe strazile Bucurestiului pline de masini..Like!
Conde
Mersul pe bicicleta are multe beneficii, in afara impactului benefic asupra mediului. E foarte bine ca se incurajeaza. Sa speram ca nu e doar un trend trecator!