![cursiera usoara carbon](https://lifequest.ro/wp-content/uploads/2019/02/Screenshot-2019-01-31-at-21.28.58.jpg)
O cursiera ultra-usoara de 4.28 kg
Greutatea bicicletei este un subiect prea mult discutat cateodata, devenind chiar amuzant. Probabil aveti prieteni sau ati auzit de biciclisti care se bucura de o noua piesa cu cateva grame mai usoara. Cu toate astea, pentru puristi si profesionisti, greutatea conteaza si cursa dupa cel mai usor element aduce un plus de actiune in ciclism.
De-a lungul anilor s-au prezentat diferite biciclete ultra, hiper usoare dar astazi vreau sa vorbim despre ceva mai “pamantesc”. Este vorba de o bicicleta pe care o poate construi oricare dintre noi, de 4.28 kg. Aceasta greutate este atinsa cu pedale, 2 suporti de bidon si cam tot ce ai nevoie sa mergi cu ea in fiecare zi.
O sa incerc sa prezint principalele piese folosite, impreuna cu micile modificari aduse.
Sa incepem cu cadrul: este un Cannondale Supersix EVO Hi-Mod din anul 2015. Veti observa din poze ca lacul si vopseaua au fost inlaturate, astfel scazand greutatea cu aprox 120 g. Avem asadar un cadru de numai 733 g si o furca fata de 255 g.
Saua este AX Lightness Pheonix de numai 63.7 g, iar tija este Darimo T1, 60.9 g.
Pedalele sunt Ultralite Cirrus Titanium si au 71.4 g. Suportii de bidon (Carbon Works) au 9 grame fiecare, iar suruburile de prindere 2 g.
Pipa si ghidonul sunt de la AX Lightness si cantaresc 82, respectiv 162.5 g. Tot de la AX Lightness sunt si franele (AX 300), de carbon. Au doar 110.3 g iar suruburile folosite sunt tot de carbon.
Pedalierul este tot de carbon, THM Clavicula Carbones SE, care cantareste 297 g. Foile au un raport de 51/34 si au 78.8 g.
Schimbatorul de foi are 46 g iar cel din spate 124. In spate avem un Sram Red, rotitele au fost inlocuite cu unele din carbon, la fel si alte mici componente.
Manetele de schimbator si frana sunt tot Sram Red dar au fost gaurite pentru a reduce greutatea la doar 196 g.
Rotile sunt AX Lightness SRT, au un profil de 42mm si cantaresc 452 g fata, 579 g spate. Axurile cu quick-release sunt Tune Skyline de titanium si au 17.2 g.
Anvelopele, pe baieuri, sunt Veloflex record, de 22 mm care au 386.1 g perechea. Exista multe alte anvelope mai usoare pe piata, dar acestea sunt si performante.
Si ma opresc aici cu enumeratul de piese si greutati, in speranta ca nu am exagerat. 🙂 La bicicleta prezentata se putea merge si mai departe cu reducerea greutatii. Se pot folosi componente mai usoare cum ar fi: saua, anvelopele, etc. ori putem renunta macar la un suport de ghidon. Cu toate astea, contruirea acestei biciclete este de apreciat.
Sunt curios voi ce ati facut si ce planuiti pentru a va “tuna” bicicleta, ce secrete aveti pentru a reduce in greutate.
![](https://lifequest.ro/wp-content/uploads/2019/02/mountain-biking-1210066_1920-e1550085245694-75x75.jpg)
![](https://lifequest.ro/wp-content/uploads/2019/01/IMG_1946-75x75.jpg)
2 Comments
Tamas Ioan
De unde se poate cumpăra și cât costă?
Alexandru T
Aceasta cursiera este construita din piese, ceea ce poti face si tu. Probabil in total va costa cateva mii de euro.