Top 5 orase de vizitat pe bicicleta
A venit primavara si deja multi dintre voi au gasit oferte de scurte vacante prin Europa, sau cum le spunem mai nou, city-break-uri. Cand mergi intr-un oras nou ar trebui sa stii de la inceput cum vei folosi transportul in comun, cum ajungi in locurile de vizitat, etc. Totul devine insa mai usor cand orasul vizitat are o infrastructura buna pentru biciclete si exista servicii de bike-sharing foarte simplu de folosit si convenabile.
Am pregatit un top 5 al oraselor “bike-friendly”; vom reveni insa la ierarhie pe masura ce acestea vor suferi schimbari.
1.Copenhaga (Danemarca)
Se da o batalie acerba intre Amsterdam si Copenhaga pentru titlul de cel mai bun oras al bicicletelor, dar daca ne uitam la ultimele statistici, cel din urma castiga. In ultimii 10 ani, danezii au investit 150 milioane de euro in infrastructura si beneficii. Doar 29% din familii detin o masina, 62% din locuitori merg la birou sau la scoala pe bicicleta si doar 9% cu masina.
Pe langa acestea, este un oras in mare parte plat, perfect de vizitat pe bicicleta.
Ca in multe alte orase din Europa, poti inchiria usor o bicicleta prin Donkey Bike.
2.Amsterdam (Olanda)
Amsterdam, ca multe alte orase din Olanda, se bucura de recunoastere internationala cand vine vorba de biciclete dar pierde cand vine vorba de inovatie, gandire moderna si de a duce lucrurile la un alt nivel. Orasul are un rol important si a demonstrat ca se poate dar trebuie sa se dezvolte in continuare.
Ca turist poti parcurge cu usurinta orice distanta, infrastructura si fluxul de trafic te vor ajuta cu siguranta. Si aici poti folosi Donkey bike-sharing dar iti recomand sa mergi pe stilul local si
sa inchiriezi o bicicleta traditional olandeza.
3.Barcelona (Spania)
Barcelona este intr-un process continuu de imbunatatire a infrastructurii pentru biciclete la care adauga masuri de reducere ale vitezei traficului auto. Mai au de lucru insa sunt pe drumul cel bun.
Pe langa asta, au un program de bike sharing public votat unul dintre cele mai bune de pe planeta. Daca iti va fi complicat, ai intotdeauna varianta Donkey Bike sau altele.
Un punct forte aici ar fi pistele amenajate pe malul marii care te duc cu gandul la Venice Beach.
4.Berlin (Germania)
Berlin-ul are peste 900 km de piste de biciclete, acestea ar putea fi imbunatatite dar lumea le foloseste chiar si asa. A merge pe bicicleta devine din ce in ce mai mult un trend aici, iar orasul fiind destul de mare si plat, este un bun mijloc de transport.
In planurile orasului se regaseste atat cresterea nmarului de piste cat si reducerea vitezei autoturismelor, dupa modelul Barcelona. Aici vei gasi peste 10 servicii de bike sharing, o sa gasesti aici o lista care te va ajuta in alegere.
5.Strasbourg (Franta)
Starsbourg este orasul pionier cand vine vorba de ciclism in Franta. A ajuns aici datorita unei generatii care a insistat si planificat cu atentie implementarea infrastructurii necesare. Pedalatul aici este placut si cel mai rapid mod de a ajunge din punctul la A in punctul B. Orasul are un sistem de bike sharing unic numit Vélhop. Este bazat pe statii, dar poti inchira si pe termen lung orice tip de bicicleta.
Primaria ar vrea sa aduca si mai multe imbunatatiri, iar pentru asta ar trebui sa renunte la modelul german care dupa cum am vazut nu este cel mai bun si sa ia exemplu de la Olanda si Danemarca.
Sunt convins ca exista si alte orase in care pedalatul ocupa un loc de top in ceea ce priveste mijloacele de transport. poate vom povesti despre ele intr-o postare viitoare. Pana atunci, sunt curios sa aflu ce orase ati vizitat voi pe bicicleta? 🚲🚲